Üliõpilased kogesid kolledži keskkonda inimesena, kellel on mõni eristav vajadus

 Kõik Tartu Ülikooli Pärnu kolledži õpetatavad erialad on rohkemal või vähemal määral seotud teenuste arendamise ja pakkumisega, millest tulenevalt on kõigil esimese kursuse tudengitel õppekavas aine „Teenusmajandus ja teenindusfilosoofia“. 

 

Et loengus läbitud teadmised paremini kinnistuksid, saavad üliõpilased võimaluse teemasid erinevate praktiliste tegevuste käigus kinnistada.

22. ja 23. oktoobril toimunud praktikumides kogesid esimese kursuse päevaõppe üliõpilased kolledži keskkonda inimesena, kellel on mõni eristav vajadus. 
Millised küsimused võivad tekkida välistudengil, kes kohalikust keelest aru ei saa ning ise rääkida ei oska? Kas ratastoolis või karkude toel liikuv inimene jõuab lihtsasti teisel korrusel asuvatesse auditooriumitesse? Kui keeruline on kuulmispuudega inimesel raamatukogust raamatut laenutada või pimedal õppekorraldajate juurde jõuda? Kas kolledži raamatupidaja juurde on lapsevankriga mugav ligi pääseda?

 

Aine õppejõu Marit Piirmani sõnul paljastas aktsioonijärgne analüüs mitmeid kitsaskohti, mida igapäevase tormamise käigus märgata ei pruugi, kuid mis erinevate vajadustega inimese kogemust oluliselt mõjutavad. Edasine samm on kitsaskohad läbi arutada kolledži haldusjuhiga, et koos kolledži keskkonda parendada.

 

Üliõpilaste õppeprotsessi toetas Pärnu Haigla, kust saadi laenuks nii ratastooli kui ka karke.

 

Rohkem infot:

Marit Piirman

TÜ Pärnu kolledž

Turismiteenuste assistent

marit.piirman@ut.ee