Töö turunduses juba esimesel ülikooliaastal – kas see on tõesti võimalik?

Disainmõtlemine ja digiturundus
Autor:
erakogu

Kui Margaret lõpetas gümnaasiumi, polnud tal turundusmaailma nüanssidest aimugi. Vaid mõni aasta hiljem töötas ta juba Südameapteegi sotsiaalmeedia spetsialistina. Sealt edasi liikus ta AS Standardi turundusse, Pooko koerariiete turunduse tarbeks sisuloomevideote (UGC) tegijaks, MyHome kinnisvarabüroo turundajaks ja Saaremaa Ooperipäevade sotsiaalmeediasse. Nüüdseks on Margaret turundusspetsialist ettevõttes Park Inn by Radisson Meriton Conference & Spa Hotel.

Margaret Karp on Tartu Ülikooli Pärnu kolledži disainmõtlemise ja digiturunduse bakalaureusekava (edaspidi DD) kolmanda kursuse üliõpilane. Ta on koos õpingutega muljetavaldavalt arenenud tööalaselt – praegu aitab ta Turundajate Liidul tegeleda sotsiaalmeedias Kuldmuna konkursiga ja töötab turundusspetsialistina ettevõttes Park Inn by Radisson Meriton Conference & Spa Hotel. Lisaks on ta sel semestril Pärnu kolledžis õppeassistent.

Miks Margaret valis just disainmõtlemise ja digiturunduse õppekava?

Olles teadmatuses, mida ülikoolis õppida, analüüsis Margaret paljusid erialasid ning kõige rohkem kõnetas teda just DD õppekava, sest see tundus sobivat loomingulisele inimesele. Ta soovitab tulevastel tudengitel lugeda õppeainete kirjeldusi lisaks õppekava kirjeldusele, nii tekib selgem pilt, mida õppekava endast kujutab.

Disainmõtlemise ja digiturunduse õppekava annab turunduse ja disainmõtlemise teoreetiliste teadmiste kõrval ka praktilisi kogemusi. Õppetöös on sellel suur rõhk – ainekursuste käigus rakendatakse teooriat kohe päriselu projektides.

Margaret Karp
Disainmõtlemise ja digiturunduse üliõpilane

Lisaks võimaldab sessioonõppe formaat kooli kõrvalt tööl käia, sest koolis tuleb olla vaid üks kord kuus umbes neli päeva. See on ideaalne kombinatsioon ambitsioonikale inimesele, kes tahab korraga õppida ja töötada.
Alguses tundus õppima asumine antud erialal hirmus. Sisseastumisel ei teadnud Margaret turundusest mitte midagi ning ta kartis, et ei pruugi teiste sekka sobituda. Alguses ta pelgas, et mõni kursusekaaslane oli erialal juba väga kogenud. Juba lühikese ajaga sai Margaret aru, et tegelikult annab eriilmeline kursus väga palju õpingutele juurde, sest valdkonnas töötavad inimesed jagavad oma kogemusi ning nooremad vastupidi enda mõtteid, tänu millele on meeskonnatöid väga lahe ning silmiavardav teha. Kõik erinevad kogemused rikastavad meid.

Mida on vaja selleks, et turunduses edu saavutada?

Margareti lugu tõestab, et turunduses karjääri tegemiseks on vaja kolme olulist omadust:

  • avatud meelt ja pealehakkamist – meie ümber on palju võimalusi, kuid neid tuleb märgata ja neist kinni haarata;
  • loovust – turundus ei ole staatiline ning see eeldab nn kastist välja mõtlemist, ideede genereerimist ja realiseerimist läbimõeldud viisil;
  • meeskonnatöös osalemise oskust – turunduses edu saavutamiseks on oluline mõista inimesi, osata nendega suhelda, teha koostööd ja olla empaatiline.

Margaret demonstreerib neid omadusi iga päev. Ta on alates 10. klassist töötanud erinevatel ametikohtadel, õppinud mitmesuguseid valdkondi ja arendanud oskusi, mis on vajalikud eduks turunduses.
Margareti tööandjad on tema kohta öelnud, et ta on initsiatiivikas, analüütiline, koostööaldis ja täis positiivset energiat. Just need omadused koos akadeemiliste teadmistega avavad talle järjest uusi uksi. Kui see lugu inspireeris sind ja tekitas huvi, siis võib DD õppekava olla sinu järgmine samm.

Mida kujutab endast disainmõtlemise ja digiturunduse õppekava?

DD bakalaureuseõppekava avati Tartu Ülikooli Pärnu kolledžis 2022. aastal. Õppekava ühendab omavahel loogiliseks tervikuks kaks olulist komponenti tänapäeva infoküllases digimaailmas nähtavuse ja edu saavutamiseks – disainmõtlemise ja digiturunduse. Õppekavas on suur rõhk enesejuhtimis-, suhtlemis-, koostöö- ja digioskustel, probleemide lahendamisel, loovusel, kriitilisel mõtlemisel, ettevõtlikkusel ning kestlikul mõtteviisil. Lühidalt õpetab õppekava, kuidas loovuse ja loovmeetodite abil leida võimalusi organisatsioonide probleemide või väljakutsete lahendamiseks nii, et säiliks või tekiks uued konkurentsieelised uute mõttemustrite ja lähenemisviiside kaudu.

Õppetöö on kujundatud arvestades kaasaegse õppija vajadusi ja õpisoove.

Õppetöö ei ole ainult akadeemiliselt teoreetiline, vaid see toetub läbivalt teooria rakendamisele päris organisatsioonides.

Kaisa Raadik
disainmõtlemise ja digiturunduse õppekava programmijuht

Näiteks sisaldab õppekava kolme mahukat projektipõhist ainet, milles seostatakse ja rakendatakse õpitut eluliste näidetega eesmärgiga anda teadmisi ja oskusi, et protsessijuhtimise ja disainmõtlemise abil viia ellu nii disaini- kui ka turundusprojekte.

Õppekava läbitakse sessioonõppes, mis on Tartu Ülikooli Pärnu kolledžis hästi üles ehitatud töötavale inimesele – kohapealset õpet on vaid üks kord kuus neljal järjestikusel päeval.
Eriala omandamine võimaldab lüüa läbi (digi)turunduses, teenusedisainis, projektijuhtimises, arendusprotsesside või väiksema ettevõtte juhtimises. Lisaks laiendavad kaasõppijad ja õppejõud iga tudengi suhtlusvõrgustikku ning oma ala tipptegijad Eestis jagavad väärtuslikke päriselu näiteid.

Vastuvõtt 2025

Disainimõtlemise ja digiturunduse õppekavale toimub vastuvõtt kuni 1. juulini 2025.

Kandideerimiseks peab sul olema

  • keskharidus või sellele vastav haridustase (nt kutsekeskharidus) ja
  • eesti keele oskus vähemalt B2-tasemel. Vaata eesti keele oskuse tõendamiseks sobivaid dokumente ja eksamitulemusi.

Vastuvõtutingimused

Konkursipunktide arvutamisel võetakse arvesse motivatsioonikirja tulemust (100%). Lisapunktid antakse Eestis keskhariduse kuld- või hõbemedaliga või kutsekeskhariduse kiitusega lõpetanud kandidaatidele. Loe lähemalt punktide arvutamise kohta.

TUTVU DISAINMÕTLEMISE JA DIGITURUNDUSE ÕPPEKAVAGA

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!