Ettevõtluse ja projektijuhtimise tudeng jagab oma teekonda Tartu Ülikooli Pärnu kolledžisse, mis on olnud täis ootamatuid pöördeid ja enesearengut. Eelnevate hariduskogemuste ja pika pausi järel on ta leidnud uue elu suuna, õppides koos kaasõpilastega, kes rikastavad tema koolielu. Tema lugu rõhutab, kui oluline on toetav õhkkond ja meeskonnatöö haridusteel.
Milline oli sinu teekond Tartu Ülikooli Pärnu kolledžisse ja miks otsustasid just kolledži kasuks?
Minu tee Pärnu kolledžisse sai alguse üsna ootamatult. Töökeskkonnas ja sõprusringis levis uus trend - üksteise järel mindi järsku kooli, justkui oleks vallandunud teadmistejanu laine. Kõik need arutelud õppimisest ja koolielust ning kuidas õpitud teadmised on toonud asjalikke muutus, pani ka mind mõtlema - miks mitte ka ise? Uute oskuste omandamine ja eneseareng ei olnud ju kellelegi kahjuks tulnud. Valikuid kuhu edasi liikuda oli mitmeid, kuid poja sõbranna sihikindlus saada sisse Pärnu kolledžisse just ettevõtluse ja projektijuhtimise erialale tekitas ka minus selle valdkonna vastu huvi. Seega kandideerisime mõlemad ja mõistagi, läks mõlemalt edukalt!
Millised olid Sinu ootused kolledžile ja kas need on täitunud?
Mul ei olnud mingeid ootuseid. Pigem olin nii kahtlev, kas ikka tegin õige otsuse koolitee taasalustamiseks, kuna viimasest omandatud eriala lõpetamisest oli möödas juba üle 20 aasta.
Kuidas on õpingud Pärnu kolledžis mõjutanud sinu isiklikku ja professionaalset arengut?
Tänu õpingutele olen muutunud palju enesekindlamaks. Kolledžist saadud teadmised erinevate tarkvarade ja programmide kasutamisest on olnud minu jaoks väga väärtuslikud. Õpingud on aidanud minu tööelu oluliselt tõhusamaks muuta. Tunnen, et saadud teadmised on avardanud minu maailmapilti.
Milliseid meetodeid kasutasid õppetöös?
“Meeskonnad peitub jõud”. Efektiivse meeskonnatöö kaudu on võimalik saavutada palju enamat kui individuaalselt töötades. Seega sai lepitud kokku, et aitame kõiki kuni lõpuni ja kui kellelgi on mure, probleem, siis otsime üheskoos lahendusi. Nii ka õppetöös - koos õppimine ja teadmiste jagamine oli kõige efektiivsem, see aitas üheskoos mõista ja arutada õpitud ning kinnistas teadmisi.
Kas õppeprotsessi ajal tekkis mõte kool pooleli jätta?
Kuni lõputöö kirjutamiseni pole seda kordagi mõttes olnud ja olen olnud ikka seda meelt, et kui kursusekaaslased ikka soovivad õppida, kuid neil tuleb ette raskemaid hetki, siis aitame üheskoos raskustest üle. Lõputöö kirjutamisega alustades tekkis küll moment kus käis peast mõte läbi, et kas tõesti nüüd selle taha jäävadki minu õpingud pooleli. Kuid tänu toetavatele kaaslastele ja sõnni jonnakusele see mõte kadus. Eesmärk on minna sihikindlalt lõpuni ja uhkusega diplom vastu võtta.
Milline on sinu kõige eredam mälestus kooliajast või mõni lõbus seik, mis juhtus koolis, kursusekaaslaste või õppejõuga?
Nagu ka eelpool mainitud, siis neid mälestusi selle kursusega ikka jagub. Oleme käinud väga palju koos ringi ja seda saab nimetada täiesti kvaliteetajaks kursusekaaslastega. Nimeta kolm kogemust, mida sa ei oleks osanud oodata ja mida Pärnu kolledž sulle on andnud lisaks suurepärastele teadmistele.
Nimeta kolm uut kogemust, mida kolledž on lisaks suurepärastele teadmistele Sulle andnud.
Olen õppinud olema paindlik ja leidma uusi lahendusi keerulistes olukordades, mis on andnud mulle oskuse kohandada oma tegevusi vastavalt olukorrale. Kolledžis kogetud meeskonnatöö on mulle õpetanud, et tiimi efektiivsus ei seisne ainult ülesannete jagamises, vaid ka teineteise mõistmises ja tugevuste ärakasutamises. Olen õppinud väärtustama erinevate taustadega kursusekaaslaste panust
Millised on sinu ettepanekud I kursuse tudengitele?
Koos on lihtsam raskustest üle saada. Seega suhelge omavahel, tehke ühisüritusi, see loob suurema meeskonnavaimu. Nautike seda aega, mis teil on.
Kas on midagi, mida oleksid teinud teisiti, kui saaksid ajas tagasi minna?
Mitte midagi, ma olen ülimalt õnnelik, et sattusin just sellel ajal ja sellise ägeda seltskonnaga koolis käima
Mis teeb kolledži eriliseks ja miks soovitad seda kooli teistele?
Kolledž võimaldab õppida koos erineva taustaga inimestega, luua uusi kontakte ja avardada oma maailmavaadet. Õpingud ei ole ainult noortele, vaid ka töötavatele spetsialistidele, kes soovivad oma teadmisi täiendada või silmaringi laiendada. See loob võimaluse, kus nooremad saavad õppida vanematelt kursusekaaslastelt ja vastupidi. Vanemad õppurid jagavad oma praktilisi kogemusi ja elutarkusi, samas kui nooremad pakuvad värskeid ideid ja uusi lähenemisi.