Autor:
Taavi Altpuu

Kuidas Pärnu kolledž aitas Carolynil tasakaalustada hariduse ja pereelu

Ettevõtluse ja projektijuhtimise tudeng Carolyn jagab oma inspireerivat teekonda Tartu Ülikooli Pärnu kolledžisse. Rikka elu ja ootamatute väljakutsetega silmitsi seistes on ta leidnud tasakaalu hariduse ja pereelu vahel, ning saanud väärtuslikke oskusi ja sõprussuhteid, mis rikastavad tema ülikooli kogemust. Carolyn kutsub teisi tudengeid olema aktiivsed ja looma tugevaid sidemeid oma kaasõpilastega.

Milline oli sinu teekond Tartu Ülikooli Pärnu kolledžisse ja miks otsustasid just kolledži kasuks?

Minu teekond Tartu Ülikooli Pärnu kolledžisse oli täis ootamatuid pöördeid ja otsuseid, mis kujunesid minu elu oluliseks suunamuutuseks. Gümnaasiumi viimases klassis rasedaks jäämisel tekkis tunne, et ülikoolitee jääb minu jaoks katki, ja olin mures oma hariduse jätkamise võimaluste pärast. Õnneks oli mul tark ja toetav ema, kes soovitas kaaluda sessioonõpet, kus õpingud ja pereelu oleksid paremini tasakaalus. See andis mulle lootust ja avas uue vaate haridustee jätkamisele. Olles ema soovitusel alustanud erinevate võimaluste uurimist, pöörasin tähelepanu Pärnu kolledži ettevõtluse ja projektijuhtimise õppekavale. Õppekava sobis mulle ideaalselt: sessioonõpe võimaldas kohandada õpingud ja kohustused lapse kõrvalt ning pakkus ka laia valikainete spektrit. Õppekavas välja toodud teemad paelusid mind, sest teadsin, et need oskused avavad ukse mitmekülgsetele ametikohtadele ja toetavad minu karjäärivalikuid. Seega langetasingi otsuse just Tartu Ülikooli Pärnu kolledži kasuks, sest sealne õppekava mitte ainult ei sobitunud minu isiklike vajadustega, vaid pakkus ka praktilisi teadmisi ja oskusi, mis on tööjõuturul kõrgelt hinnatud. Tänu emale ja toetavale keskkonnale leidsin tee, mis tundus mulle küll raske, kuid õige valik, ning võimaldas mul pühenduda nii lapse kasvatamisele kui ka haridusele.

Millised olid Sinu ootused kolledžile ja kas need on täitunud?

Enne kolledžisse astumist ei olnud mul väga selgeid ootusi ülikoolielu suhtes, kuna minu esmane fookus oli lapse kasvatamisel. Ainus konkreetne ootus, mis mul oli, puudutas sessioonõppe paindlikkust ja seda, et õppejõud oleksid valmis arvestama minu olukorraga, kui mul pole võimalik iga kord loengutes osaleda. Õppejõud olid mõistvad ning alati tulid vastu, kui selleks oli vajadust. Nüüd võin julgelt öelda, et ootused on täitunud, kuna siin ma olen enda pisikese lapsega ning kohe-kohe ülikooli lõpetamas.

Ettevõtluse ja projektijuhtimise tudeng Carolyn jagab oma inspireerivat teekonda Tartu Ülikooli Pärnu kolledžisse. Rikka elu ja ootamatute väljakutsetega silmitsi seistes on ta leidnud tasakaalu hariduse ja pereelu vahel, ning saanud väärtuslikke oskusi ja sõprussuhteid, mis rikastavad tema ülikooli kogemust. Carolyn kutsub teisi tudengeid olema aktiivsed ja looma tugevaid sidemeid oma kaasõpilastega.

Kuidas on õpingud Pärnu kolledžis mõjutanud sinu isiklikku ja professionaalset arengut?

Kolledžis õppimine on olnud minu jaoks erakordselt arendav teekond nii isiklikul kui ka tööalasel tasandil. Astudes kohe gümnaasiumist ülikooli, oli ettevõtluse ja projektijuhtimise valdkond minu jaoks uus ja teadmisi tuli korraga väga palju juurde. Alguses oli keeruline tajuda, kuidas kõik õpitu mind arendab, kuid kolmanda aasta alguses mõistsin, et need kaks aastat on kujundanud minu mõtlemist ja andnud praktilisi oskusi, mida nüüd enesekindlalt rakendan. Kolledž on muutnud mind sihikindlamaks ja enesekindlamaks, andes tugeva aluse tulevasteks tööalasteks väljakutseteks.

Milliseid meetodeid kasutasid õppetöös?

Õppetöös aitas mind kõige enam loengutes osalemine koos märkmete tegemisega. Kuulates õppejõudu ja samal ajal olulisi punkte üles kirjutades jäi materjal paremini meelde ja hiljem oli lihtsam tööülesandeid täita. Väga tõhus õppimisviis on ka grupitööde tegemised, kuna minu kursusel on erineva tausta ja teadmiste pagasiga üliõpilasi, kes aitasid keerulisemaid teemasid kinnistada ja pakkusid erinevaid vaatenurki. Takistavaks tooksin välja viimasel hetkel õppimise ja ülesannete tegemise, sest see suurendas stressi ja ei võimaldanud materjali põhjalikult omandada. Selliste väljakutsete ületamiseks püüdsin järk-järgult oma aega paremini planeerida, et vältida viimase hetke kiirustamist.

Kas õppeprotsessi ajal tekkis mõte kool pooleli jätta?

Kahjuks on läbi käinud see mõte korraks, kuid peamiselt oli see seotud perioodiga, mil töökoormus oli suur ja ülesanded tundusid keerulised. Nendel keerulistel hetkedel aitasid mind kindlasti toetavad kursusekaaslased, kes olid alati valmis mind aitama ja pakkusid tuge, kui mul seda vaja oli. Minu jätkamise motivatsioon tuli aga sügavamast arusaamast hariduse olulisusest. Sooviksin oma lapsele kunagi eeskujuks olla ning pakkuda talle paremaid võimalusi - selle aluseks on haridus ja isiklik areng. Seega tol hetkel mõistsin et haridustee jätkamine on oluline mitte ainult minu enda, vaid ka lapse tuleviku jaoks.

Milline on sinu kõige eredam mälestus kooliajast või mõni lõbus seik, mis juhtus koolis, kursusekaaslaste või õppejõuga?

Neid hetki on olnud nii palju, et üht kindlat on raske välja tuua. Ülikoolielu on muutnud minu jaoks eriliseks just toredad ja toetavad kursusekaaslased, kelle kõrval igast väljakutsest saab lõbus seiklus. Minu kursus on nagu üks suur meeskond, kes on alati üksteisele toeks ja kellega koos naerame ka kõige pingelisematel hetkedel. Iga ühisüritus ja ülikoolis veedetud päev on olnud meeldejääv ja sellise kursusega õppimine teeb kogu kogemuse minu jaoks veelgi väärtuslikumaks - ei oskaks tahtagi paremat seltskonda!

Nimeta kolm kogemust, mida sa ei oleks osanud oodata ja mida Pärnu kolledž sulle on andnud lisaks suurepärastele teadmistele.

Kolledž on lisaks suurepärastele teadmistele andnud mulle mitmeid uusi kogemusi. Esiteks olen õppinud, kui oluline on meeskonnatöö ja teiste panuste väärtustamine - kursusekaaslastega koos töötamine on näidanud, kui palju võib ühise pingutuse kaudu saavutada. Teiseks olen kogenud, kuidas kohandada ennast ja oma õppimismeetodeid keerulistest ja ajaliselt piiratud olukordades - olen oma paindlikkust parandanud ning ajaplaneerimist arendanud. Kolmandaks on kolledž aidanud mul arendada enesekindlust esinemistes ja avalikus suhtlemises, mis on suurendanud minu eneseusku ja oskust oma mõtteid selgelt väljendada.

Millised on sinu ettepanekud I kursuse tudengitele?

Kindlasti suhelge aktiivselt oma kursusekaaslastega. Heade suhete loomine aitab teil üksteist toetada ja motiveerida, mis on eriti oluline keeruliste hetkede jooksul. Planeerige ja korraldage ühisüritusi, olgu need õppealased või lihtsalt vabaaja tegevused. Võib tunduda, et ülikooli lähed lihtsalt õppimiseks, kuid tegelikult on väga oluline osa sellest ka just inimesed ja sõpruskond, mille sa ülikoolielust kaasa võtad. Need suhted võivad kujuneda kestvateks sõprusteks ning rikastada sinu ülikooli kogemust ja elu ka tulevikus.

Kas on midagi, mida oleksid teinud teisiti, kui saaksid ajas tagasi minna?

Ausalt öeldes ma ei teeks mitte midagi teisiti.

Mis teeb kolledži eriliseks ja miks soovitad seda kooli teistele?

Kolledži teeb eriliseks lai õppekavade valik, mis annab hea aluse tulevaseks karjääriks. Sessioonõppe valik võimaldab sobitada õpingud lapse kõrvalt, mistõttu ülikoolis käimine ei ole takistuseks. Väga oluline osa ka kolledžil on uute sõprussuhete loomine, mis aitavad luua toetava õpikeskkonna.

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!