Autor:
Taavi Altpuu

Margo lugu: kuidas Pärnu kolledži aitas uue teekonna algusesse!

Ettevõtluse ja projektijuhtimise tudeng Margo avab oma loo Tartu Ülikooli Pärnu kolledžisse jõudmisest. Pärast aastaid tagasi katkestatud õpinguid leidis ta uue võimaluse Pärnu kolledžis, kus tutvus väärtuslike oskuste ja eluliste sidemetega. Margo rõhutab, et kuigi alguses puudusid tal konkreetsed ootused, on kolledž pakkunud talle palju enamat, aidates arendada ajaplaneerimise oskusi ning luua sõprussuhteid, mis kestavad kauem kui õpingud. Tema soovitused noortele tudengitele kutsub üles olema aktiivsed ning looma meeskonnatunde, et ülikoolielu oleks rikastav ja meeldejääv.

Milline oli sinu teekond Tartu Ülikooli Pärnu kolledžisse ja miks otsustasid just kolledži kasuks?

Mina jõudsin laiemas plaanis Pärnu kolledžisse lõpuks tänu selle, et minu tuttav, kes oli minu sisseastumisaastal kolledži reklaamnäoks, jagas seda reklaami oma sotsiaalmeedias. Kitsam taust on see, et ma õppisin aastaid tagasi Tartu ülikoolis ettevõttemajandust, kuid kahjuks jäid elulistel põhjustel õpingud tol korral katki. Tartu ülikool pole peale seda antud õppekava enam sessioonõppes avanud ja seetõttu polnud ma saanud oma õpinguid kuni Pärnu kolledžisse astumiseni jätkata. Õnneks leidsin Pärnu kolledži õppekavast Ettevõtluse ja projektijuhtimise õppekava, mis sarnaneb vägagi minu eelnevate õpingutega Tartu Ülikooli majandusteaduskonnas.

Millised olid Sinu ootused kolledžile ja kas need on täitunud?

Otseselt ootused puudusid, kuna ma soovisin esmalt siiski lihtsalt jätkata Tartu Ülikoolis pooleli jäänud õpinguid.

Kuidas on õpingud Pärnu kolledžis mõjutanud sinu isiklikku ja professionaalset arengut?

Vastupidiselt esmastele võrdlemisi madalatele ootustele, on Pärnu kollež pakkunud mulle palju enamat. Viimase nelja aasta isiklik areng on olnud märgatav, olen oluliselt paremini õppinud oma tegevusi eesmärgistama, liikunud uuele tasemele ajaplaneerimises, mis on alati olnud mu nõrk külg, leidnud palju väga häid sõpru, kes jäävad kindlasti minuga ka pärast kolledži õpinguid.

Milliseid meetodeid kasutasid õppetöös?

Me väiksema grupitöö seltskonnaga oleme sisse viinud iganädalase Teamsi koosoleku formaadi. Selle esialgne mõte oli küll ühiste grupitööde tegemine, aga oleme seda hiljem laiendanud kogu õppetööle. Tänaseks on kujunenud välja harjumus, kus me juba kolmandat aastat kohtume iganädalaselt Teamsi keskkonnas ja arutleme erinevate õppetöös tekkinud küsimuste üle.

Kas õppeprotsessi ajal tekkis mõte kool pooleli jätta?

Õnneks pole nii rumalaid mõtteid tekkinud 😀

Milline on sinu kõige eredam mälestus kooliajast või mõni lõbus seik, mis juhtus koolis, kursusekaaslaste või õppejõuga?

Ühte kõige eredamat hetke on väga raske välja tuua. Kuna meil on lihtsalt nii lahe kursus, kellega me oleme korraldanud lugematul arvul erinevaid ühisüritusi nagu suvepäevad, talvepäevad, jõulupeod, koolitused jne. jne. jne.

Millised on sinu ettepanekud I kursuse tudengitele?

Ole aktiivne, suhtle kaas tudengitega. Igal kursusel peab olema keegi kes võtab esialgse initsiatiivi, siis on võimalus ka teistel kaasa tulla. Looge traditsioonid, et kasvatada meeskonnatunnet. Ühtekuuluvus ja ühtsustunne meeskonnaga on suurim tagatis ülikoolist väljalangemise vastu. Raskeid hetki on kõigil, koos toetava meeskonnaga on neist kõige lihtsam üle saada.

Kas on midagi, mida oleksid teinud teisiti, kui saaksid ajas tagasi minna?

See võib kõlada liigse enesekindlusena, aga tänase teadmise juures ma teeksin kõik täpselt sama moodi.

Mis teeb kolledži eriliseks ja miks soovitad seda kooli teistele?

Mina hindan kõige olulisemaks sotsiaalset kapitali, mida kolledžist võib saada, olles ise aktiivne. Akadeemiline haridus on oluline, aga sotsiaalne kapital on vähemalt sama oluline kui mitte olulisemgi. Kolledžis luuakse suhted kogu eluks, luuakse ettevõtteid, tehakse ärikokkuleppeid ja leitakse parimad sõbrad.

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!