Tartu Ülikooli Kliinikumi kodulehel on nüüdsest saadaval enesetestimise tööriist, mis aitab inimesel otsustada, kas kõrva-, nina- või kurguvaevusega pöörduda perearsti või erakorralise meditsiini vastuvõttu. Uuendus on valminud koostöös Tartu Ülikooli Pärnu kolledži teenuste disaini ja juhtimise magistrantidega.
Üks lahenduse loojatest, teenuste disaini ja juhtimise magistrant Birtta Unt, kirjeldas arendust kui mahukat meeskonnatööd, mille käigus oldi töövarjudeks kliinikumi töötajatele, intervjueeriti arste ja mängiti ise patsiente, et mõista eri poolte kogemusi ja kitsaskohti. Protsess kestis kokku poolteist aastat.
Tuvastasime patsiendi võimalikke muresid, kavandasime äpi nupujadad, lõime klõpsitava prototüübi ja kujunduse. Kõrvakliiniku personal oli kogu tegevuse vältel väga toetav, aidates meid nii sisuliste sõnastuste kui ka toimivate lahenduste loomisel.
Tööriist võimaldab patsiendil esmalt valida, kas mure on seotud kõrvade, nina või kurguga. Seejärel kuvatakse nimekiri levinud kaebustest, näiteks palavikuga kaasnev kõrvavalu, äkiline kuulmislangus, ninatrauma, ninaverejooks või häälekähedus. Iga sümptomi juures antakse soovitus, kas pöörduda kohe kõrvakliiniku ööpäev läbi avatud valvekabinetti või alustada perearsti konsultatsioonist.
Teenuste disaini ja juhtimise magistriõppe üks eesmärk on pakkuda tudengitele võimalusi lahendada päriselu teenuseprobleeme. Kirjeldatud projekt on hea näide sellest, kuidas teenusedisain saab toetada ka tervishoiusüsteemi arendamist luues lahendusi, mis on kasulikud nii patsientidele kui ka arstidele.