Nii nagu kõik meie ümber on ka tehisaru arenemas märkimisväärse kiirusega ning suudab juba praegu luua sotsiaalmeediapostitusi, koostada tekste ning luua isegi pilte ja videoid. Tehisaru loodud materjal on sageli üsna korralik ja loominguline, kuid on tähtis mõista, et tehisarul puuduvad teadmised, tunded ja empaatiavõime.
See loob teksti, aga ei pruugi anda teadmisi. ChatGPT on abivahendina kindlasti kasulik, aga selles ei saa alati kindel olla. Ettevõtluse ja turunduse kontekstis suudab ChatGPT kliente analüüsida, kuid ei mõista neid päriselt. Inimestega tõelise ühenduse loomiseks tuleb tunda nende vajadusi, lahendama nende probleeme ja olla empaatiline. Niisiis võib julgelt väita, et turundaja elukutse ei ole kadumas. Küll aga on vaja täiendada valdkondadeüleseid teadmisi ja disainmõtlemisel on seejuures tähtis roll. Edu saadab neid, kes suudavad pakkuda oma klientidele väärtust läbimõeldud viisil, mis kõnetab klienti ja loob tegeliku väärtuspakkumise tunnetuse.
Disainmõtlemise roll digiturunduses
Disainmõtlemine on inimkeskne probleemide lahendamise kunst, mille juures on olulised empaatia, loovus ja uuenduslikkus. See on protsess, mis võimaldab ettevõtjatel oma kliente ja nende vajadusi põhjalikult mõista ning kujundada seejärel tooteid, teenuseid ja kogemusi, mis pakuvad tõelist väärtust. Digiturunduses võib disainmõtlemine muu hulgas aidata koostada materjale, mis pole mitte ainult kaasahaaravad, vaid ühendavad neid kasutavad ettevõtjad oma klientidega sügavamal tasandil. Näiteks selle asemel et lasta ChatGPT-l luua tooteid ja teenuseid reklaamivaid postitusi, võiks kasutada disainmõtlemise meetodeid, mille abil saab läheneda kliendi probleemidele individuaalselt ning luua nendega sideme, mis ei piirdu pelgalt millegi müümisega.
Disainmõtlemise ja digiturunduse ülikoolis õppimise eelised
Disainmõtlemise ja digiturunduse õppimine annab praeguses kiiresti arenevas maailmas olulise konkurentsieelise. Lisaks empaatiale ja loovusele õpetab see kriitilist mõtlemist ja analüüsioskusi, mis on ainulaadse ning tõhusa turundusstrateegia väljatöötamiseks väga tähtsad. Veelgi enam vajavad ettevõtted praegusel digiajastul inimesi, kes mõistavad tehnoloogiat ning oskavad seda kasutada klientideni jõudmisel ja nendega suhtlemisel. Muu hulgas on ülikoolis võimalik omandada tulevikuoskusi, sh probleemide lahendamise, enesejuhtimise, digi-, suhtlemis- ja koostööoskusi. Ülikoolist saab õpingute käigus avara silmaringi ja süsteemse maailmapildi, mis muudavad vastupidavaks ja aitavad mitmesuguste olukordadega kiiresti kohaneda.
Kuidas alustada?
Tartu Ülikooli Pärnu kolledži disainmõtlemise ja digiturunduse õppekava alusel saab arendada oma digiturundusoskusi, loovust, disainialaseid mõttemustreid ja lähenemisviise, mis aitavad lahendada probleeme tulemuslikult ja eri pooli arvestavalt. Disainialaste teadmistega on võimalik ettevõtete turundustegevuses konkurentidest eristuda. Mõtle tulevikule ja karjäärieesmärkidele juba varakult ning loe lähemalt õppekava kohta.
Osale ka disainmõtlemise ja digiturunduse õppekava infotunnis, mis toimub 10. juunil kell 13.00 veebikeskkonnas Zoom.
Infotunnis räägitakse täpsemalt õppekava sisust. Infotunnis tutvustatakse ka sisseastumistingimusi ning osalejatel on võimalik küsida õppetöö ning õppekava kohta küsimusi õppekava programmijuhilt ning õppekorralduse peaspetsialistilt. Registreeru infotundi