Kuidas tõusta turunduses tippu?

Disainmõtlemine ja digiturundus
Autor:
Triin Künnapas

Kas soovid heast turundajast saada suurepäraseks? Oled ehk jõudnud oma elus sellesse punkti, kus üht-teist on katsetatud, aga nüüd tahaks rohkem mõtestatust? Unistad kindlamast tulevikust ja vabadusest teha tööd omaenda reeglite järgi? Meil on sulle lahendus: Tartu Ülikooli Pärnu kolledži disainmõtlemise ja digiturunduse bakalaureuseõppekava.

Mida uus õppekava pakub ja kuidas see aitab tooteid või teenuseid senisest erineval moel turundada, seda selgitavad asjatundjad Mari Arnover ja Priit Kallas.

Mari Arnover on teenusedisainer ja ettevõtte Kliendiuuringud juht. Ta on turunduse alal tegutsenud üle 15 aasta ja jälginud muutusi suure põnevusega. Kui ta 15 aastat tagasi ise turundust õppima läks, ei teatud digiturundusest veel suurt midagi, ent põhiolemuselt on turundus tema sõnul jäänud samaks – muutunud on vaid inimeste harjumused, kanalid ja tempo.

„Tundub isegi naljakas, et turunduskampaaniaid koos telereklaamiga planeeriti terve aasta väga suure tiimiga ning eelarve võis suurettevõttes vabalt olla umbes miljon krooni. Praegu piisab juba sellest, et sul on nutitelefon ning natuke digiturundusoskusi (oleneb muidugi eesmärkidest),“ jutustab Arnover. Tehnoloogia areng juhib meie endi arengut – võidavad need, kes rongilt maha ei jää, st arenevad ja õpivad pidevalt juurde ning oskavad asju strateegiliselt planeerida. Just seetõttu on Pärnu kolledžis sellest sügisest avatud uus õppekava, mis annab pikaks ajaks mõtestamisoskuse ja igapäevase tööriistakasti.

Disainmõtlemine

Disainmõtlemise mõiste tuli kasutusele juba aastal 1965 (L. Bruce Archer), kuid laiemalt hakkas see levima 1980ndatel. Lühidalt öeldes tähendab see loovat probleemide lahendamise meetodit. Äris tuleb iga päev ületada takistusi: kuidas leida oma visioon, kuidas arendada teenust, kuidas mõõta tulemusi, kuidas leida tiimi õiged inimesed? Disainmõtlemine on keskendunud lahendusele.

Lahenduseni jõudmiseks läbitakse disainmõtlemise protsessis tihti viis etappi: 1) mõista, 2) defineeri, 3) ideesta, 4) testi, 5) õpi. „See meetod on väga praktiline – see suurendab meie empaatiavõimet, vähendab liigset enesekindlust, õpetab kuulama, mõtestama, seoseid nägema ning enne turule tulemist testima. Ettevõtte seisukohalt muutub küll planeerimise aeg pikemaks, kuid riskide maandamise ja kulude optimeerimise seisukohalt suureneb kindlus, et teenuseid, tooteid, turundust ja brändi luuakse läbimõeldumalt, pikaajalisemalt ja kasumlikumalt,“ selgitab Arnover. Niisiis, tark ei torma. Disainmõtlemine võib saada nii omaseks, et toob muutusi ka teistes eluvaldkondades – suhetes, kus oskad paremini kuulata, kogukonnas, kus oskad lahendusi märgata, jms. Suure pildi ja seoste nägemine annab kindluse nii karjääri tegemiseks kui ka ettevõtjana alustamiseks.


Tutvu õppekavaga

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!