2023. aasta kevadel toimub esimest korda vastuvõtt Tartu Ülikooli Pärnu kolledži uue ja Eestis ainulaadse magistriõppekava „Persoonibrändipõhine ettevõtlus“ alusel.
Tänapäeval kogub ärimaailmas üha enam tuntust persoonibrändipõhine ettevõtlus, mis võimaldab ettevõtjal isikliku kaubamärgi kaudu turundada oma tooteid või teenuseid. Persoonibränd on kogemuste ja oskuste kombinatsioon, mille abil saab konkurentidest eristuda.
Uue magistriõppekava alusel on õppima oodatud eelkõige praegused ja tulevased ettevõtjad, kes pakuvad või soovivad pakkuda isiklikult mingit teenust teisele isikule või ettevõttele, näiteks coach’id, koolitajad, kinnisvaramaaklerid, nõustajad, psühholoogid, arstid, advokaadid, muusikud, kunstnikud, disainerid ja turundajad.
Magistriõppekava programmijuhi Riina Tomasti sõnul omandatakse kolmeaastase magistriõppe jooksul põhjalikud teadmised ettevõtlusest, juhtimisest, teenusedisainist, disainmõtlemisest, brändijuhtimisest ja sotsiaalmeedia turundusest. Õpingute käigus ühendatakse loovmeetodid teadmistega andragoogikast, kunstiteraapiast ja positiivsest psühholoogiast. Õpe toimub sessioonõppe vormis: koolis käiakse kord kuus, tavaliselt kolmapäevast pühapäevani, ning see sobib hästi töötavale inimesele.
Lisaks ettevõtluse ja turundusainetele on õppekavas eraldi nõustamis- ja arendusmetoodikate moodul. Nii omandatakse õpingute ajal ka alusteadmised andragoogikast, isikunõustamisest, kunstiteraapiast ja loovmeeskondade juhtimisest.
Programmijuht Riina Tomast lisab, et nüüdisaegne õppekava läheneb uuenduslikult ka teaduskraadi omandamisele. Mahuka magistritöö asemel kirjutatakse kolme õppeaasta igal semestril väiksemamahulisi praktika- ja ainetöid, mis kogutakse portfooliosse ja mida kaitstakse iga semestri lõpus. Nii jaguneb lõpetamiseks vajaliku magistritöö maht mõistlikumalt semestrite vahel ja töö kõrvalt õppijal on suurem tõenäosus läbida õpe nominaalajaga.
Magistriõpingute lõpuks on õppijal kõik eeldused, et alustada või jätkata tegevust eduka persoonibrändipõhise ettevõtjana. Ta on mõtestanud enda tugevad ja arendamist vajavad küljed ning kujundanud neist ja väliskeskkonna analüüsist lähtudes brändijuhtimise põhimõtteid arvestavad tooted või teenused enda valitud tegevusalal. Saadud teadmisi ja oskusi saab rakendada ka teiste persoonibrändipõhiste ettevõtjate nõustamisel.
Õppekavale vastuvõtt kestab kuni 28. juunini 2023.