Ettevõtluse ja projektijuhtimise üliõpilane Taavi Altpuu jagab oma värvikat lugu Tartu Ülikooli Pärnu kolledžisse jõudmisest ja õppimise väljakutsetest. Viimasel hetkel autoroolis sõlmitud õppeleping viis teda isikliku arengu teekonnale, kus tal tuli leida tasakaal töö, eraelu ja ülikooli vahel. Taavi räägib ka ootustest, mida tal esialgu polnud, kuid mis kujunesid kindlaks eesmärgiks – lõpetada kõrgharidus ja rakendada õpitut ettevõtluses.
Milline oli sinu teekond Tartu Ülikooli Pärnu kolledžisse ja miks otsustasid just kolledži kasuks?
Politseikroonika klassikuid tsiteerides siis “isa soovitusel”. Ainult, et minu loo püänt on õilsam – lõpetada kõrgharidus, mis Tartu Ülikoolis omal ajal majanduse erialal lõpetamata jäi. Kui nüüd täiesti aus olla, siis lepingu sõlmisin ma reaalselt viimasel sekundil autoroolis, Rally Estonia avakatset vaatama minnes. Kui nüüd järele mõelda, siis oleks ülikooli õppima astumine lõppenud sama traagiliselt nagu eelpool mainitud Politseikroonika anti-kangelasel.
Millised olid Sinu ootused kolledžile ja kas need on täitunud?
Kui minu eelmist vastust lugeda, siis on näha, kui kaootiline tegelikult see otsus oli. Isa soovis kooli minna ja kutsus mind ka. Sportlikust huvist tegin katsed ära. Sain sisse. Aga edasise peale ma ei mõelnud. Ootusi ei olnud. Mõtlesin, et kui lähen, siis teen kõrghariduse ära ja tõestan iseendale, et saan edukalt eraelu kõrvalt kooli lõpetatud. Ei taha veel ära sõnuda, aga hetkel olen selle eesmärgi suunas pürgimas…
Kuidas on õpingud Pärnu kolledžis mõjutanud sinu isiklikku ja professionaalset arengut.
Isiklik areng on olnud mõõdukas. Seda eriti just ajaplaneerimise osas. Tähelepanuväärselt on mul ülikooli jooksul tekkinud supervõimed hilistel õhtutundidel mahukaid ülikoolitöid alustada ja neid lõpetada. Kui ikka inimesel motivatsiooni on, siis saavad ka kõige suuremad projektid oma eduka lõpu.
Milliseid meetodeid kasutasid õppetöös?
Efektiivseimad meetodid õppetöös on kasutada sprintimise meetodit. Võtta lühikese aja jooksul üheskoos projektitiimiga võimalikult palju ette. Kuna osaleme sessioonõppes, siis peame arvestama, et kõigil pole koguaeg aega koolitöödega teha. Ühine eelnevalt kokkulepitud aega maksimaalse hulga töö tegemiseks on seni hästi toiminud. Õppetööd takistava faktorina toon välja tehisintellekti kasutamist. Tihti kipuvad promptid tehnoloogia piire kompima minema ja nii satudki mõneks ajaks sinna lõputusse jäneseurgu, kuniks töö esitamiseni on veel viimane tund jäänud.
Kas õppeprotsessi ajal tekkis mõte kool pooleli jätta?
Kunagi sai selline otsust tehtud. Sel korral ei ole see isegi valikuvariandina mõttest läbi käinud.
Milline on sinu kõige eredam mälestus kooliajast või mõni lõbus seik, mis juhtus koolis, kursusekaaslaste või õppejõuga?
Eks kooli- ja tööelu sobitamine vajab paindlikkust ja leidlikkust. Ühes loengus oli teatud arvu loengutes vaja osaleda, et aine läbida. Ma olin oma “tasuta žetoonid” juba reisi peale ära kulutanud. Kuna samal ajal pidin tööga seonduvalt ühe kliendiintervjuu läbi viima Hispaania professionaalse jalgrattatiimi turundusinimesega, siis tuli valida - kas töö või kool. Valisin töö kasuks. Koolitöös tegin Zoomi jaoks kiirelt taustapildi enda näoga ja panin selle tunniks ajaks videokõnes kaamerapildiks. Ei tahtnud õppejõudu ka välja vihastada - teine võtab ka oma tööd tõsiselt ja siis ma justkui tahaks viilida. Lõpp hea kõik hea - töö sai tehtud ja aine edukalt läbitud.
Nimeta kolm kogemust, mida sa ei oleks osanud oodata ja mida Pärnu kolledž sulle on andnud lisaks suurepärastele teadmistele.
Mõnda aega tööpõllul rügades ja siis koolipinki istudes hakkad asjadele teise nurga alt lähenema. Ütlen nii, et tänu kolledžile ja õppetööle olen saanud astuda sammu tagasi ja just ettevõtluse koha pealt omavahel punkte kokku tõmmata. N-ö prioritiseerida, mis on tegelikult vajalik ja mis mitte antud kontekstis.
Millised on sinu ettepanekud I kursuse tudengitele?
4 aastat on pikk aeg. Ja lõbus peab ka olema. Korraldage ja käige ühistel üritustel. Sotsiaalne kapital, mis ülikoolist kaasa võtad on ikkagi suurim väärtus lisaks teadmistele, mida siin omandad.
Kas on midagi, mida oleksid teinud teisiti, kui saaksid ajas tagasi minna?
Kõik juhtub põhjusega. Heietamiseks pole põhjust. Tuleb kohe maksimum ülikooliõpingutest võtta
Mis teeb kolledži eriliseks ja miks soovitad seda kooli teistele?
Kolledžis tasub õppida, kui sinu jaoks on tähtis töö- ja eraelu tasakaal. Samas annab lai õppekava ettevõtlus- ja projektijuhtimises sulle ehk parema suunise, mida edasi õppima minna, et oma teadmisi süvendada.