Autor:
Kristi Kuusmik-Orav

Mikrokraadiprogrammiga pakub ülikool täpselt parajat õpiampsu

Oma õpikogemust jagab AS-i Postimees Grupp maakondade müügiüksuse juht Lisett Heil, kes läbis Tartu Ülikooli Pärnu kolledžis mikrokraadiprogrammi „Disainiuuringud teenuste disainis“.

Kui nägin ülikooli Facebooki lehel esimest korda teenuste disaini puudutava mikrokraadiprogrammi reklaami, valdas mind rõõmus üllatus. Tundsin, et nüüd on ülikool mõelnud minu kui kliendi peale! Olin selleteemalisele magistriõppekavale varem mõelnud, kuid põhitegevuste kõrvalt tundus see siiski liiga suur ettevõtmine.

Juhin Postimees Grupis 18-liikmelist hajusmeeskonda üle Eesti ning minu igapäevatöö seisneb müügimeeskonna toetamises ja tulemuste juhtimises. Aitan näha lahendusi, julgustan, vajadusel toetan teadmistega, värban, koolitan ja aitan juhtida suuremaid koostööprojekte. Lisaks on mu ülesanded seotud uute meediatoodete ja kliendikesksemate lahenduste leidmisega äriklientidele. Uued meediatooted peavad pakkuma lugejale väärtuslikku sisu ja reklaamikliendile soovitud märgatavust – seetõttu on värske mõtteviis muutuvas meediamaailmas igapäevane hädavajalik tööriist.

Töö kõrvalt tegelen väikeses mahus ka ürituskorraldusega ja edendan aktiivseid eluviise. Eneseareng on minu jaoks pigem hobi kui kohustus ja ma naudin uute vaatenurkade avastamist. Võiks isegi öelda, et see tekitab minus sõltuvust! Samas ei ole ma praegu enam valmis õppima niimoodi nagu siis, kui omandasin rakenduskõrgharidust. Igasugune mõistlik elurütm toona puudus ning väikese lapse, suure töökoormuse ja muude kohustuste kõrvalt oli see ilmselgelt üle oma varju hüppamine, millega kaasnes väga vähe unetunde. Seepärast leidsingi nüüd, et mikrokraadiprogramm sobib mulle ideaalselt: see on täpselt paras õpiamps, mis annab mulle äris rakendamiseks sobivad tehnikad.

Mikrokraadiprogrammis õppides võtsin „katsejäneseks“ elukaaslase äri. Käisime Osterwalderi ärimudeli järgi koos läbi hetkeseisu ja äriarenduse plaani, mida õppekavas õpetati. Vaatasime üle väärtuspakkumise ja selle, millised sihtgrupid on tema äri jaoks olulised. See oli meile mõlemale väga värskendav ja avas uusi vaatenurki. Pärast väikest vaatlust sattusime EAS-i mentorlusprogrammi, mis juhuse loal viis meid omakorda uue turismitoote arenduse toetuse taotlemiseni. Üllatuseks kasutas EAS seda sama teenuste disainis õpitud Osterwalderi ärimudelit toetuse taotluse põhjaks. Saime mitmed eelnevalt läbi arutatud ettevõtte arendusideed ja sihtgruppide kirjeldused seeläbi lihtsama vaevaga kirja. Mudeli tundmine kiirendas projekti kirjutamise tempot ja aitas mõista tervikpilti. Nüüd võin öelda, et pakett „Your Green Holiday ja prügipüük“ sai paljude taotlejate seast uudse turismitoote toetuse ja juba peagi võivad seda nautida nii sise- kui ka välisturistid.

Igapäevases tootearenduses Postimees Grupis rakendan samuti kliendiväärtust silmas pidavaid lahendusi, mis pakuksid põnevust lugejale ja lisatähelepanu ärikliendile. Ärimudelite kasutamine on projektide hindamiseks hea ja vähem kulukas viis kui kontseptsioonide üksipulgi lahtikirjutamine. Kuus kuud praktilisi õpitubasid ja tiimitööd mikrokraadiprogrammis aitas mul juhina vaadelda grupitöö dünaamikat ja visualiseerida ka keerulisena tunduvaid ideid. Poole aasta vältel tehtud töö sihtasutusega, mis tegeleb kodanikualgatuste ja vabaühendustega, arendas mu silmaringi, sest olen ise seni keskendunud ettevõtlusele, juhtimisele ja müügitööle. Lisaks tõi mikrokraadiõpe taas esile ammu peas olnud mõtte omandada coaching’u ICF-i sertifikaat. Samal ajal muidugi hoian silma peal, ka mikrokraadi huvitavatel programmidel, mida peale coaching’u õpet taas ette võtta.

Nii et ehk kohtume ülikoolis kunagi ka sinuga, kes sa kahtled, kas minna õppima või mitte. Mina soovitan igal juhul minna, sest see viib justkui iseenesest uute mõtete ja võimalusteni. Ei saa salata, et tempo oli hoogne ja mõnel nädalal tuli õpingute tõttu tegutseda topeltkiirusel. Tähtis on aga efektiivne ajaplaneerimine. Mõnikord tuleb loobuda vabast ajast ja võib-olla ka muuta oma harjumusi. Mind toetas kogu õpingute kava kohene kirjapanemine kalendrisse ja loomulikult ka grupitööde käigus tekkinud kambavaim.

Soovitan mikrokraadiprogrammis „Disainiuuringud teenuste disainis“ osaleda ettevõtete juhtidel, turundus- ja müügiinimestel, tootearendajatel ja ettevõtlusega alustajatel. Õppeainete seas on isiklik ja professionaalne areng, disainijuhtimine, disainiantropoloogia, strateegiline juhtimine ja palju praktikat. Programmijuht Gerda oskab hästi kaasata ja vajadusel suunata ning loob mõnusa meeskonnatunde.

Teadmisi pole kunagi liiga palju. Kohtumiseni Tartu Ülikooli Pärnu kolledžis!

Vaata mikrokraadiprogramme

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!
tegevusjuhendaja koolitus

Tegevusjuhendaja sissejuhatava koolituse e-õppe programm

Väärikate ülikool 15 aastat

Õpikojad

Graafilise visualiseerimise koolitus

Töötuba "Visuaalne mõtlemine"